10 Τεχνικές Για Να Μειώσετε Άμεσα Το Άγχος

anxiety-person

Το άγχος εμφανίζεται στη ζωή μας οποιαδήποτε στιγμή και με διαφορετικό επίπεδο έντασης. Μπορεί να προκύψει από μια συζήτηση ή από ένα συμβάν. Μπορεί επίσης να δημιουργηθεί σιγά σιγά, με ένα γεγονός να ξεχειλίζει το ποτήρι. Άσχετα με το πώς δημιουργείται, το γεγονός είναι ότι το συνεχές άγχος δεν είναι μόνο κακό για την υγεία μας, αλλά είναι αχρείαστο και μπορεί να προληφθεί.

Σωματικά, το άγχος υπάρχει ως απάντηση του οργανισμού σε συνθήκες που απειλούν τη ζωή μας. Όταν νιώθουμε κίνδυνο, το νευρικό σύστημα απαντά εκκρίνοντας ορμόνες όπως αδρεναλίνη και κορτιζόλη. Αυτός είναι ο τρόπος του να μας προστατέψει μέσω της τακτικής του “φύγε ή πάλεψε”. Σε έκτακτες συνθήκες το άγχος βοηθά να είμαστε σε εγρήγορση, ενεργητικοί και μας δίνει την δύναμη να ξεφύγουμε από τον κίνδυνο.

Αφού τελειώσει το απειλητικό γεγονός, το σώμα μας είναι σχεδιασμένο να επιστρέφει στη χαλαρή και ήρεμη κατάσταση που βρισκόταν πριν. Αν και οι απειλητικές καταστάσεις δεν είναι τόσο συχνές στις μοντέρνες δυτικές κοινωνίες, είναι σύνηθες για τους ανθρώπους να βρίσκονται συνεχώς σε κατάσταση “τρέξε ή πάλεψε”. Η παραμονή σε αυτή την κατάσταση για πολύ καιρό προκαλεί προβλήματα υγείας όπως διαταραχές του νευρικού συστήματος και κούραση. Αυτό με τη σειρά του προκαλεί συνεχιζόμενο άγχος καθώς είμαστε συνεχώς σε εγρήγορση περιμένοντας μια πιθανή κρίση ανά πάσα στιγμή. Για τους περισσότερους από εμάς, η είσοδος στο γραφείο φέρνει το σώμα μας σε κατάσταση απειλής.

Την επόμενη φορά που θα νιώσετε σφίξιμο στο στήθος, ή ότι καταβάλλεστε, δοκιμάστε τις παρακάτω τεχνικές για άμεση ανακούφιση.

  1. Συγκεντρωθείτε στην αναπνοή σας

Οι σκέψεις σας είναι άμεσα συνδεδεμένες με την αναπνοή σας. Αν έχετε σφίξιμο στο στήθος, ή ανησυχητικές σκέψεις, το πιθανότερο είναι ότι αναπνέετε πολύ γρήγορα ή με μικρές ανάσες. Αναπνεύστε πιο αργά για να ισορροπήσετε το μυαλό σας εισπνέοντας για 5 δευτερόλεπτα, κρατώντας την αναπνοή σας για 5 δευτερόλεπτα, και εκπνέοντας για 5 δευτερόλεπτα.

  1. Ηρεμήστε

Ηρεμώντας το μυαλό και το σώμα σας, εξισορροπείται η ενέργειά σας, οπότε μπορείτε να δράσετε από καλύτερη θέση. Μια αρχαία τεχνική της γιόγκα για να ηρεμίσετε το μυαλό και το σώμα είναι η shitali pramayam. Ανοίξτε λίγο το στόμα, διπλώστε τη γλώσσα και αφήστε τη να προεξέχει λίγο από τα χείλια. Εισπνεύστε από το στόμα και εκπνεύστε από τη μύτη. Αν δεν μπορείτε να διπλώσετε τη γλώσσα, κάντε κύκλο με τα χείλη και αναπνεύστε από το στόμα. Δοκιμάστε αυτή την τεχνική για 2-3 λεπτά.

  1. Κάντε παύση

Αν αντιδράτε υπερβολικά σύντομα σε αγχώδεις καταστάσεις, μπορεί να πείτε ή να κάνετε πράγματα που αργότερα θα μετανιώσετε. Αν δεν βρίσκεστε σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, η αντίδρασή σας μπορεί να περιμένει μια στιγμή. Μεταμορφώστε την ρουτίνα της ακαριαίας αντίδρασης σε διαδικασία παύσης, αναπνοής, ηρεμίας, και συγκεντρωθείτε. Μετά απαντήστε προφορικά ή με την κατάλληλη πράξη.

  1. Πάτε στη φύση

Το να βρίσκεστε στη φύση έχει άμεσο αποτέλεσμα ηρεμίας. Είτε αποφασίσετε να καθίσετε σε μια παραλία για να ακούσετε τα κύματα, να περπατήσετε σε ένα καταπράσινο δάσος, ή να ακούσετε τον ήχο ενός κοντινού καταρράκτη, απλώς να βγείτε έξω και να αφήστε τη φύση να βάλει τα πράγματα στη θέση τους.

  1. Εξασκηθείτε προσεκτικά

Η άσκηση ελευθερώνει φυσική αδρεναλίνη και ενδορφίνες που σας κάνουν να αισθάνεστε ωραία. Κάντε πιο επιμελή την εξάσκησή σας δίνοντας προσοχή στη δραστηριότητά σας. Παρατηρήστε την τεχνική σας και το πώς σας κάνει να αισθάνεστε. Συνδεθείτε με το σώμα σας. Αυτό το παράθυρο στην εξάσκηση σας επιτρέπει να είστε σε φόρμα και να διακόπτετε το στρες. Βγείτε για τρέξιμο ή ποδήλατο, πάτε στο γυμναστήριο, ή σε μαθήματα γιόγκα. Η γυμναστική κατά τη διάρκεια του διαλείμματος για φαγητό επιτρέπει επίσης να είστε πιο συγκεντρωμένοι και ήρεμοι όταν επιστρέφετε στη δουλειά.

  1. Κάντε ένα κρύο ντους

Η υδροθεραπεία είναι μια ακριβής και εκλεπτυσμένη επιστήμη με πολλά οφέλη για το σώμα και το μυαλό. Εκτός από το ότι μειώνει το άγχος, το κρύο ντους ανοίγει τα τριχοειδή αγγεία, τα οποία σπρώχνουν το αίμα στα όργανα όταν επιστρέφουν στην κανονική τους κατάσταση. Αυτό καθαρίζει την καρδιά, τα νεφρά, τους πνεύμονες και το συκώτι. Η διαδικασία διεγείρει την υγιή έκκριση των αδένων, κι αυτό κάνει το δέρμα σας να λάμπει και διατηρεί νέα και υγιή τη χημεία του αίματος. Θυμηθείτε να ξεκινήστε με τα άκρα, πόδια, παλάμες και χέρια.

  1. Βάλτε χαλαρωτική μουσική

Τα πάντα αποτελούνται από ενέργεια, συμπεριλαμβανομένων του σώματος και της μουσικής. Η μουσική έχει τη δύναμη να μεταμορφώσει αμέσως την ενέργειά σας είτε ανεβάζοντας, είτε ρίχνοντάς την. Επιλέξτε μουσική με τόνο, στίχους και ρυθμό που σας ανεβάζει ώστε το σώμα να συντονιστεί με αυτή την υψηλή συχνότητα. Η θετική μουσική βοηθά στη δημιουργία πιο θετικών σκέψεων.

  1. Δώστε ευγνωμοσύνη

Αυτό που σας αγχώνει είναι απλώς ένα μοτίβο σκέψης ή πεποίθησης. Τελικά έχετε τον έλεγχο των σκέψεων σας (ακόμη κι αν αισθάνεστε το αντίθετο). Δύο άνθρωποι μπορεί να βρίσκονται στην ίδια ακριβώς θέση και μόνο ο ένας μπορεί να αγχώνεται γιατί έχει αρνητικό τρόπο σκέψης. Οπότε διακόψτε την ανησυχία και τον πανικό και κάντε μια λίστα με αυτά για τα οποία είστε ευγνώμονες στη ζωή σας. Είτε αυτό είναι το ότι έχετε δικό σας σπίτι, είτε ότι ζείτε σε όμορφη πόλη, είτε ότι έχετε αυτοκίνητο που σας δίνει ελευθερία κτλ. Καταγράψτε περίπου 10 πράγματα.

  1. Φανταστείτε την επιτυχία

Αποτρέψτε το μυαλό σας από το να σκέφτεται “τη χειρότερη των περιπτώσεων” ή το “κι αν” με το να φαντάζεστε και να επικεντρώνεστε στο τι θέλετε να φέρετε στη ζωή σας, όχι τους φόβους για το τι δεν θέλετε. Θυμηθείτε ότι η ενέργεια ρέει προς τα εκεί που πάει η προσοχή σας, κι αυτό σημαίνει ότι δεν έχετε την πολυτέλεια να ξοδέψετε χρόνο στο να φαντάζεστε τι θέλετε να αποφύγετε.

  1. Πιείτε ένα χυμό από λαχανικά

Δεχτείτε μια φυσική πνευματική ώθηση από τα φυτοχημικά των πράσινων λαχανικών. Οι χυμοί είναι ένας καλός τρόπος να πάρετε όλα τα θρεπτικά συστατικά των λαχανικών και των φρούτων, καθώς όλα αυτά περιέχονται στο χυμό. Οι χυμοί λαχανικών δυναμώνουν επίσης το ανοσοποιητικό σύστημα, διώχνουν τις ανθυγιεινές λαχτάρες (που προκαλούν περισσότερο στρες), και δίνουν ενέργεια στο μυαλό. Δοκιμάστε λαχανίδα, σπανάκι, τζίντζερ και λεμόνι με μια δόση μπανάνας και βατόμουρων.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s